Thursday, December 16, 2010

undang-undang....itulah pilihanku yang tepat..

assalamualaikum and hello readers...macam la ramai readers..haha...how life treats you over there??hope you guys are all in a pink of health..wow..berfalsafah inggeris pulak..haha...dah lama tak menulis in english dalam blog ni...rindu pulak...it's ok la..dalam kelas pun semua english..so,dekat sini BM la pulak...

kali ni,saya nak cakap pasal bidang yang saya pilih dan ini penentu masa depan saya..bidang itu ialah undang-undang..saya rasa kagum dengan semua lecturers dekat kuliah saya..semua hebat-hebat dan majority public figures yang selalu masuk dalam tv,paper,takpun radio...i'm proud to be aikolians (ahmad ibrahim kulliyyah of laws)...

sekarang sudah masuk sem kedua dalam tahun kedua..alhamdulillah..kejap saja masa berlalu..hari makin hari,subjek semakin tough dan saya perlu lipat gandakan usaha saya...oohhh...penat sekali..tapi demi cita-cita dan ibu,saya teruskan dengan azam baru setiap semester.

setakat ni,subjek yang paling tough yang saya dah settle is criminal law...subjek ni memang killer plus lecturernya pun killer..tapi bagus la..bila lecturer killer,saya kena usaha lebih..law is all about reading..kalau malas membaca,memang susah la nak lepas...ramai students yang fail paper ni...but alhamdulillah,saya dah lepas...alhamdulillah...bersyukur sangat...kalau boleh,saya taknak gagal walaupun satu paper..nauzubillah...

ok..tu cerita semester lepas..semester ni pulak,makin banyak subjek yang tough...family law 2, law of succession, criminal law 2, constitutional law 2,methods of dakwah, ethics dan parenting...hope boleh score untuk semester ni...doakan saya readers...tak senang nak berjaya...semua bidang tak mudah..bergantung pada diri sendiri...kalau kita nak berjaya,kena usaha lebih la..betul??kepada sesapa yang penah gagal,jangan la rasa give up or down..sebab,kegagalan tu la yang buat kita serik dan taknak gagal lagi lepas ni...usaha lagi dan lagi..insyaAllah semua akan berjaya...

ok lah..tu saja untuk malam ni...tiba-tiba rindu dekat ibu pulak...sebab tiap-tiap malam tidur dgn ibu..teringat malam last tidur dengan ibu sebelum balik ke kampus..ibu bisik dekat telinga dan cakap, "anak ibu ni..esok dah nak balik"...lepas tu ibu cium rambut saya sambil peluk saya erat...saya sedar...tapi saja buat-buat tak sedar...rasa macam nak menangis time tu...ibu la wanita paling tabah yang saya kenal setakat ni...besarkan kami tiga beadik seorang diri...nak menitis air mata bila terkenang segala pengorbanan ibu...dan satu lagi sifat ibu,ibu tak kan biarkan saya tertekan...ibu ajar saya segalanya...erti hidup,erti kasih sayang,erti pelajaran dan erti cinta( pada Allah dan manusia)...i miss her badly...

p/s: i love her so much....Wan Noor Hayati Wan Shamsudin

: i love him so much...Wan Shamsudin Mohd Yusof...

: i love them so much....Other family members....

: i miss him a lot...Hamzah bin Zakaria...hope we'll meet there in jannah..amin...i really miss
you abah...all the times...AL-fatihah...

4 comments:

  1. it's ok dear...pray for their happiness there..forever...insyaAllah they are now in jannah...ameen

    ReplyDelete
  2. eee tito celah tiak ibu ie~
    hahahahaha

    dgn kuasa bulan, saya akan menghalau penyakit homesick kamoO~ *gaya sailormoon*

    ReplyDelete
  3. cooney>hahaha....tido dengan ibu la..sebab ibu takut (cover2)..haha...you jadi sailormoon eh??i nak jadi sailormars la..tak pun sailorjupiter..haha

    ReplyDelete