Monday, December 20, 2010

games zaman budak-budak..

OMG!!!!i miss my childhood moment soooo badly...aduh...ni semua si siti badariah punya pasal...sebab tadi dia cerita dia main hide and seek dengan budak-budak area umah saya...ish3...apalah siti dorr ni..dah besar pun main hide and seek lagi..tapi yang lagi lawaknya,yang lain-lain pun still main walaupun dah besar....lawak2..

dulu masa saya kecik-kecik,saya suka main aci ligan(kejar-kejar) dengan sepupu sepapat and kawan-kawan..oh haaa..lupa pulak...dulu saya terer main zero point..semua nak gang dengan saya..hahaha...main tak kira time...bulan-bulan posa pun main jugak..apo nak jadi lah kan...besa la..budak-budak....bukan tu saja...saya main guli jugak...macam orang laki kan??haha...gasing and yoyo pun saya hentam main...sebab apa jadi macam tu??sebab saya tadak kakak..haha..abang dua orang tu la yang jadi mentor...dulu dekat rumah selalu main wrestling-wrestling dengan anas and asyraf...selalunya anas la sorang-sorang..saya gang dengan asyraf...

apa lagi yaa???haaa...dulu-dulu saya suka tangkap ikan dalam parit depat kawasan rumah..haha..ikan peacock tu..tapi tak cun pun...mercun pun saya main..semua jenis mercun..haha...mercun bola pun saya main...hide and seek mainan kegemaran kami semua...tiap-tiap petang mesti main...aduhh...rindunya zaman kecik-kecik dulu....kalau balik lambat,ibu dah get ready dengan hanger tak pun rotan...biasalah..tu kan senjata ibu..haha...

bila time untuk pegi kelas piano and organ je,saya mula la malas nak pegi..sebab nanti tak boleh main time petang-petang...kecik lagi kan..bukan nak paham apa-apa...haha...apa lagi ya yang saya suka main????satu lompat tikus,dua lompat tikus..haha...ni pun mainan kegemaran...jengkek pun saya suka...memang pro la bab-bab ni...dulu masa kecik-kecik,maktok la mangsa yang kena main batu seremban dengan saya...kalau takdak orang nak main dengan saya,last-last maktok yang kena layan..haha...cucu maktok kan...rindu la kat maktok:((

now dah tak boleh main semua tu dah..dah besar dah...umur dah nak masuk 22(what???apsal tua sangat ni)...tak boleh terima kenyataan..haha...sekarang ni main basketball,futsal,squash..tu jela...boring sungguh...rindu la nak main macam dulu-dulu...tapi kalau main orang cakap apa pulak kan..haha...buang tabiat ke apa....

ok...mengantuk sudey...nite2 semua...see ya!

p.s>tengah belajar kecek kelate..haha...jom belajar rame-rame...haha

No comments:

Post a Comment