Monday, November 15, 2010

25...oops..28 things you should know about me...hehe

1)as usual,my name is Farah Dina Hamzah...20 years old but going to be 21 this coming dec..hehe..currently studying in IIUM Gombak...ciri2 lelaki idaman??lol...main-main sajaaaa

2)i'm a very shy girl who was challenged by her mom to study law...how come a very2 shy girl gonna be a lawyer someday???so,i've to work hard..but as my friends are all supportive and sporting, they do help me a lot..i've changed a lot..dah tak malu2 dah..hehe.

3)i'm totally a sensitive one....inside and outside...haha..kulit sentitive, hati sensitive..aku tak boleh bergaul dengan semua orang tambah-tambah yang cakap lepas..aku boleh bergaul dengan certain-certain orang jela…

4)i'm most afraid of these two things...BLOOD and CAT!!!!!

5)kurang sabarr, cepat melenting,garang...kalau nak aku buktikan,jom keluar makan sama-sama..haha…aku tak suka waiter and waitress and annoying….buat kerja macam nak tak nak je..penuh dengan cirri-ciri orang malas…hmmmm..haa satu lagi..aku taksuka owner kedai yang tak tau nak layan customer elok-elok..orang melayu la selalunya…orang cina selalunya tak macam ni…mereka-mereka sangat menjaga pelanggan..sebab tu aku suka beli apa-apa barang dekat kedai cina..tambah-tamabh barang-barang hardware..

6)love to read english novels just like my dear IZYANI!!!hehe

7)i'm a basketball and futsal lover....jum dtg uia next sem,..ada match futsal and basketball...kalau nak tengok aku main,marilah datang uia ramai2...hahahah...

8)currently fall in love with DSLR...tgh kumpul duit nak beli..ni semua sebab ADAM...lepas tengok ADAM pakai DSLR,saya nak jugak...mcm nk tukar profession jadi photographer pulakkk..haha

9)pemaaf…cepat marah orang n cepat maafkan orang..tapi orang yg kena minta maaf dulu..hehe

10)seorang yang DEGIL and taknak mengaku kalah..ibu cakap,sejak saya ambik law ni,aku makin susah nak mengalah..selalu nak menang..orang cakap satu word,aku balas 10 words..haha…tapi ibu merestui kalau apa yang aku cakap tu benar2 belaka..haha…kedegilan aku tu telah disahkan oleh arwah ayah aku…arwah cakap dekat ibu, “I dah give up dengan anak kita yang sorang ni”..SEE…DEGIL kan??haha

11)aku nak sangat pergi Europe…tapi tak ada rezeki lagi kan..hmmmmm..nak kereta swift,nak bag harrods banyak2 dengan kasut BALLY…duit ooh duit..

12)susah nak cakap aku kau dengan orang…tambah-tambah yang baru kenal…hmmmm

13)suka mengkritik apa yang patut dikritik..aku tak suka hipokrit…bagi aku,kawan yang sebenar ialah kawan yang menegur setiap kesalahan kita..memanglah nak jaga hati..tapi selagi tak tegur,selagi tu lah orang tu ingat dia tak salah and tak pernah nak berubah…hmmm…setuju??

14)anak bongsu dari 3 beradik…and I’m the only girl….boring sungguh…nak KAKAK!!!!!taknak adik…haha..tapi nak cousin yang kecik-kecik banyak-banyak…nak yang gebu-gebu…hahahahah

15)dulu aku benci colour pink and purple…dulu suka hitam and brown je..but now, terminat pink and purple la pulak..so sekarang ada empat colour kegemaran…hitam,brown,pink and purple..ohhh tidak lupa …cream jugak…cream pun cantik~~

16)aku tak minum susu,tak makan mentega,tak makan cheese…haaaa…dasyat kan….ohh satu lagi…sayur pun tak makan..BAGUS kan??haha

17)seorang yang sangat PENAKUT….tidur malam tak boleh tutup semua lampu..tapi tu aklau tidur sorang-sorang jela..dekat hostel je brani tidur sorang-sorang..kalau balik rumah sorry ler…kalau dekat rumah,tidur dengan makcik..takpun dengan ibu….kalau dekat hostel,nak mandi pun kena ada orang teman…orang tu buat la apa yang patut dekat sinki..berus gigi buat kali kedua ke,cuci muka ke..janji kena keluar dari shower room skali dengan aku..haha..

18)malas baca surat khabar..ibu selalu cakap, “nak jadi lawyer mesti la kena tau all current issues”..haha..tak baca paper pun boleh tau current issues…roommates semua macam paper STAR,NST, and berita harian..haha…sambil makan sambil bincang pasal current news..

19)suka open table untuk discuss pasal sistem undang-undang di Malaysia..politik??kadang-kadang discuss jugak…hehe..tapi sket2 sajaaaa…

20)tak suka rokok, bau rokok and dekat dengan perokok…so jangan terasa hati la kalau aku tutup hidung time perokok-perokok tgh smoking…but aku paling taksuka orang hisap rokok dekat public area..PANTANG!!!

21)taksuka orang yang tak jaga kebersihan samada di rumah,tempat kerja,hostel,jalan raya and whatever…paling benci orang yang suka buang sampah merata-rata…selalunya dekat jalan raya la..

22)masa ambik lessen keta,aku kena repeat dua kali time ujian memandu JPJ..yang part bukit tu memang aku tak suka lah!!!habis duit…but now,bila dah ada lesen, asyik kena jadi driver…sket2, “farah,hantar tokwan pi muzium sat….farah, hantar tokwan pi masjid sat”..haha…takpa2…aku suka..dan demi tokwan tersayang…aku sayang tokwan,tok and semualah!!!

23)pernah in a relationship dengan seseorang..tapi jodoh tak panjang..nak buat macam mana kan…dengan sapa??jangan tanya!!haha….what is over will remain over.,..and now, aku dah kurang percaya dengan kata-kata lelaki…dah malas…buku-buku aku lagi handsome walaupun tak sebenarnya..haha…so,bab-bab jodoh semua aku serahkan dekat ibu and family..sekiann…

24)tak pandai melukis..boleh dikatakan FAIL la bab-bab lukis ni..aku tak creative..tapi aku suka decorate cards, bilik and macam-macam lagi la…decorate cara orang tak creative…haha

25)Lastly, aku minat sangat-sangat dengan taylor swift..bukan minat the way she dress-up..tapi minat dengan creativity dia…dia umur sama akulah.haha…she was born on 14th December..empat hari lewat dari aku…haha..aku minat dia sebab dia pandai buat lirik lagu..nampak bersahaja tapi best!!!!

26)nak lain dari orang lain la jugak..orang lain buat 28..TAK KIRA!!!nak buat 26 jugak…haha…hmm apa ye…aku ni suka tengok crita hantu..tak kisah la..hantu melayu ke,English ke, siam ke,jepun ke, indon ke…aku minat semua..tapi lepas tengok tu,semua orang kena tidur dengan aku…kawan-kawan perempuan la…tak kira..satu katil lima orang pun tak jadi masalah…yang penting aku tak takut..haha….kalau aku takut,aku pilih port tengah..hahaha….haa lagi satu..aku suka main game PACMAN and HANGAROO…haha..aku suka dengar kangaroo tu bebel panjang-panjang…comel~~~haha..

27)aku suka budak2 kecil..tambah-tambah yang gebu-gebu..haha..haa lagi aku selalu mimpi benda pelik2..haha

28)aku pemegang IC keempat...I.C aku hilang tiga kali..hahahah..time SPM skali,lepas SPM dua kali..


ok sekian...hehe



6 comments:

  1. farah....i saman u!!! hahahaha buat lebih2 lak kn? hahaha...but hey there's my name weeee~ xjd nk saman...btw i lupa lak nk tulis yg #20

    ReplyDelete
  2. haha..jgn la saman i...i tadak duet nak bayar..hehe..it's ok..i boleh redeem dgn tulis nama u bnyk2..haha...i nk update mcm2 ni dekat blog tp xdak msa lg..hmmmm...it's ok dear..i da tolg tulis on behalf of u..heee

    ReplyDelete
  3. memang nal sambung..tp dah limit dy 25 je,sebab tu sambung sampai 28 je..xleh over limit sgt2..haha

    ReplyDelete
  4. sis, i tag u lagi this time! hahahaha
    http://cooneymeknie.blogspot.com/2010/11/mari-menyahut-cabaran.html

    ReplyDelete
  5. ok dear....i'll..everything is for the sake of you...:)

    ReplyDelete