Monday, January 16, 2012

DECISION

Assalamualaikum...hye semua...entri kali ni pasal "tempat attachment"...bulan 6 akan datang, selepas tamat tahun 3 di Kulliyyah Undang-Undang Ahmad Ibrahim UIAM, saya dan rakan2 lain semua kena hadapi Law Attachment Programme (LAP)...untuk 3 bulan....so kena kerja di law firm pilihan sendiri...saya pilih law firm...ada yang pilih balai polis, mahkamah, jabatan peguam negara, biro bantuan guaman dan etc...so setiap orang ada 3 pilihan...saya bagi 3 firms dekat kuliah dan first choice saya is, Siau Suen Miin & Tan Advocates and Solicitors...semalam pihak firm ada call tanya boleh buat attachment dekat sana or tak...saya apply untuk buat attachment dekat simpang kuala, salah satu branch Siau Suen Miin...Head Quarters firm di Kulim..Pihak firm minta saya buat attachment dekat HQ...oh nooo.....saya memang sangat keliru..taktau nak pergi or tak sebab kulim jauh dari rumah..memang kena sewa rumah or bilik dekat sana...semalam terus call ibu..then ibu cakap, "we'll be discussing this at home..but i think u should go for the sake of your future"....tarik nafas dalam-dalam kemudian rasa lega...lepas ibu balik dari sekolah, ibu lupa nak discuss...so, i call her ibuuuuuuuuuuuuuuuuuu, we need to discuss...

resolution of discusion:

saya akan pergi ke kulim..insyaAllah ada peluang di masa depan.masa depan yang cerah, siapa tahu kan...kalau pihak firm puas hati, mana tahu pihak firm akan panggil untuk chambering dekat situ...insyaAllah...ibu memang sokong saya untuk pergi attachment dekat HQ kulim...so seminggu sekali boleh balik rumah..hehe....

ok, dengan ini, saya, Farah Dina Hamzah bersetuju untuk berattachment di HQ Siau Suen Miin di Kulim... :) ibu cakap, "tak salah berkorban untuk masa depan...kamu boleh balik rumah seminggu sekali..takpun ibu pun boleh pi sana..bukan jauh sangat..kamu yang cakap firm tu firm yang bagus, stabil, perform..so apa lagi..pi saja"...redha dan restu ibu ni biasanya terjamin kan,,insyaAllah..saya mengharapkan yang terbaik...peliharaku ya Allah...amin ya rabbal alamin

lots of love,

ME

5 comments:

  1. go farah go!!!untung lah dpt buat dkt tmpat yg farah nak plus ibu farah pon kasi buat c2, x semua pon beruntung mcm 2..huhu

    ReplyDelete
  2. just go dear! kulim tak la juah mana and 3 months tu just a blink of time farah! so just go there kalau tu tempat yang kita nak. like me, i nak ikan hiasan so i mintak dekat perak. even jauh pusat tu ngn rumah sewa i ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. me_myself> thankssss...please pray for me ya..btw, may i know who u ara? :)


      meknie>yaa2 tak jauh..i akan balik kampung every weekend..haha..tambah2 bulan puasa nanti...:)

      Delete
  3. wanie deen la frah..wish u a very good luck ok,

    ReplyDelete
    Replies
    1. oohhhhh..hehe...thank you wani :)))))....good luck jugak wani untuk apa yang akan datang :)

      Delete