Thursday, July 22, 2010

APOLOGY ON MY BEHALF


“Ya Allah…Kau berikanlah aku kekuatan utk menempuhi segala rintangan dan berhadapan dgn ujian dariMu…Kau jadikanlah aku seorang hambaMu yang solehah dan sabar dlm ssetiap yg berlaku dan menimpa diriku..sesungguhnya,aku adalah hambaMu yg lemah dan kerdil… AMIN YA RABBAL A’LAMIN…”


Kenapa saya rasa saya seorang hamba Allah yg sgt lemah…cepat menangis…cepat hilang sabar..cepat tertekan…cepat terasa hati…sebagai contoh,bila masuk je sem baru sebagai 2nd year student kuliyyah undang2 Ahmad Ibrahim,sy rasa mcm msa yg saya ada sgt suntuk…nk study pn macam selalu tak sempat..sedangkan Allah kurniakan semua hamba2Nya masa sebanyak 24 jam sehari..setiap hambaNya mempunyai masa yg sama..tp why sy selalu rasa tak cukup masa…sem ni sy sgt busy..biasalah..awal2 sem..festival itu ini…meeting society under uia..meeting society under kuliah..sy suka join
society2 tp bila kerja saya banyak,sy mula la nk menangis sbb tak dapat spend banyak masa untuk study….tp sy tahu…kalau nk berjaya,kenalah usaha lebih..Allah pn dh berjanji…siapa usaha,dia dapat hasil…sy yang pilih untuk aktif dalam persatuan2 yg sy join..so,sy sendiri la yg kena pandai bahagikan masa…saya taknak jadi someone yang berjawatan hanya pada kertas saja..maksudnya,someone tu ada jawatan tapi tak pernah laksanakan amanah dan tanggungjawab yang dah diberi and diamanahkan oleh orang lain…but Alhamdulillah..setakat ni sy mampu lagi untuk jalankan semua amanah yg diberikan dgn sempurna..insyaAllah…

Kepada kawan2,sy mintak maaf kalau sy bnyk buat korg suma kecil hati or marah…sy tak de niat pn nk buat mcm tu..tp biasalah kn..manusia…tak kan pernah lari dari kesilapan…nobody is perfect…kepada ahli2 group 1 gemilang club,sy mintak maaf kalau sy terlepas pandang apa yg sy tak patut terlepas pandang sebagai group manager korg..insyaAllah sy tak akan ulangi kesilapan sy dan sy harap korg suma boleh tolong sy utk gemilangkan lg group kita…sy baru je jd group manager korg..so sy perlukan tunjuk ajar korg2 yg dh lama jadi ahli keluarga gemilang..Kwn2 yg ada YM sy and sy tak reply,sy mintak maaf sangat2…kadang2 sy tak off laptop and biar je YM sy on wlupun sy pegi meeting lama…kadang2 bila sy balik bilik,tgok2 ada dua tiga orang send instant message..sy mintak maaf sgt2…sy bukan taknak reply..tp sy mungkin takde kt bilik or sym mg busy sgt2….kwn2 yg call sy tp sy tak jawab pn sama..sy mintak maaf sgt2..sy bkn taknak angkat..tp sy ni style ska tinggal fon merata2…sy memang tak alert pun kalau phone ringing…sebab sy kn takde boyfriend..haha….kidding…tapi memang terus terang saya katakan,sy memang jarang tengok2 fon…mintak maaf ye kwn2…

Now is ibu’s turn.ibu, “anak ibu mintak maaf ye ibu sebab kadang2 anak ibu ni cakap fon or reply message macam nak tak nak je..sorry sangat2 ibu..bukan anak ibu taknak reply btol2…tapi sebab anak ibu ni sibuk…kadang2 bila ibu call anak ibu ni cakap halai balai je…sorry ibu…ina mintak maaf sangat2…”..td ibu sy ada call…kebetulan time tu ada dalam tiga incoming call…sy cakap dengan ibu dengan nada yang agak kasar..bagi saya la..tapi lepas tu sy sedar yang sy dh buat salah..terus sy sms ibu and mintak maaf..alhamdulillah..ibu ampunkan…bukan apa..malam tadi saya
ada meeting serentak..dengan photography session lagi untuk committee2 legal theatre…lepas tu meeting main board gemilang…mass gathering gemilang..sebab tu saya jd mcm 2…macam tak terurus..but Alhamdulillah sy ada kawan2 yg memahami dan dorg banyak nasihat sy suruh sy banyak bersabar..thanx kawan2…semoga persahabatan kita kekal sampai bila2….sy sayang semua kawan2 sy….

wajah2 penyeri hidupku...:-)..kwn2 yg xde gmbr kt sni,jgn marah ye...sy takde gmbr korg suma..kalau ada pun,maybe sy tak transfer lagi from camera or handphone...luv u all..NO DOUBT!!!








lots of luv,

FARRAZSWIFT

:-)

1 comment: